Sorin Mierlea

Evitați risipirea alimentelor prin planificarea meniului săptămânal!

Principalul motiv (43%) pentru care mâncarea este risipită este acela că uităm ce alimente avem în frigider, nu sunt consumate la timp și acestea se strică.

Planificarea unui meniu săptămânal, pregătirea unei liste de cumpărături și verificarea a ceea ce aveți deja acasă este un început minunat pentru a evita risipirea alimentelor.

 

 

1. Planificați-vă mesele ! Știți ce aveți în fiecare colț al bufetului ?

Ce avem la masa ?
Ziua din săptămână Felul principal Lista de cumparaturi
Luni    
 
 
Marti    
 
 
Miercuri    
 
 
Joi    
 
 
Vineri    
 
 
Sambata    
 
 
Duminica    
 
 
Diverse
     
     
     

–  Vezi ce aveți în frigider și dulapuri și faceți o listă (utilizați fie o metodă de hârtie și un stilou sau descărcați o aplicație);

–  Acordți-vă timp pentru a planifica un meniu săptămânal și a face o listă de cumpărături

–  Planificați-vă porțiile  emancare ! Știți de cât orez aveți nevoie pentru a pregăti o masă pentru 2 adulți și 2 copii ?

 

Există întotdeauna acest lucru dificil cu cereale și alte tipuri de produse care se măresc în volum atunci când sunt fierte.

Mai jos regăsiți un tabel în care sunt menționate cantitățile potrivite pentru produse precum : orez, paște, hrișcă și cucus înainte de a fi gătite :

Orez (nepreparat)
Adult 60-90 gr
Copii (4-10 ani) 35-55 gr
Paste (nepreparate)
Adult 75 gr
Copii 45-60 gr
Hrisca  (nepreparata)
Adult 75 gr
Copii 45-60 gr
cuscus (uncooked)
Adult 100 gr
Copii 40-60 gr