Cumpărăm aparatură electronică sau electrocasnică , descărcăm aplicații gratuite sau contra-cost , luăm abonamente la servicii de telefonie , achiziționăm electricitate , abonamente la internet , softuri , jocuri și tot felul de alte servicii si produse.
Dar ne întrebăm…au garanții, contracte stufoase, acte adiționale sau condiții ? Sau descărcăm aplicații care au tot felul de termeni și condiții, dar fără să știm realmente ce descărcăm ? Citim ? Înțelegem ? De cele mai multe ori semnăm, apasăm butonul de acord (mai nou agree) și gata ?
Știm oare ce am semnat, cu ce am fost de acord? Ne-am vândut casa, am cedat un rinichi, am dat acordul să utilizeze cineva conținutul din telefonul nostru, am renunțat la drepturile noastre la garanție ? Sau suntem de acord cu mărirea unilaterală a prețului abonamentului și acceptăm să rămânem abonați captivi ?
Cine știe să răspundă? Nu citim, nu vrem? Nu avem timp?
Nu acordăm suficient timp pentru a ne gândi, dar când pățim ceva nu știm ce să facem și de cele mai multe ori, ca și în contractele bancare, vine răspunsul ‘pai consumatorul a semnat, deci a fost de acord.
Haideți să citim ce semnăm, să fim siguri că am înțeles pentru ce ne dăm acordul și să nu mai updatăm telefonul cu noua versiune până nu citim termenii și condițiile . Haideți să fim mai responsabili, să prevenim și să fim mai atenți.
Dacă nu înțelegeți ceva, dacă aveți întrebari, dacă aveți o problemă, InfoCons este alături de voi.
Știați că … Impactul Negativ al Contrafacerii și Pirateriei Asupra Sportului
Sorin Mierlea – Președinte InfoCons
InfoCons – Organizație Europeană pentru Protecția Consumatorului și Promovarea Programelor și Strategiilor , membră cu drepturi depline în Organizația Mondială Consumers International , membra fondatoare a Federației Asociațiilor de Consumatori , avand Secretariatul General în București, Bd. Mărășești , nr. 127-129, sector 4, tel: 021/319.32.66, mail : secretariat@infocons.ro