A început febra achizițiilor de pachete turistice pentru cei care nu au fost atenți să achiziționeze din timp pentru a sta acum liniștiți.

Citește și : Sandviciurile cumpărate și împachetate

În urma unor evaluări făcute de noi pentru ofertele de pachete turistice din țară, a rezultat faptul că este de preferat achiziția directă către operatorul de cazare tot în țară.

Astfel, în cazul în care avem vreo problemă ne putem adresa direct autoritaților de control: Autoritatea Nationala pentru Turism (ANT) la numarul 0800.868.282Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorilor (ANPC) la numărul 021 9551 sau Autoritatea Nationala Sanitara Veterinara si pentru Siguranta Alimentelor (ANSVSA) la nr 0800.826.787 daca este vreo problemă pe zona de siguranță alimentară.

Citește și : Semnăm , dar citim înainte ?

ATENȚIE! În mod obligatoriu trebuie să păstrăm ofertele operatorului, care se regăsesc pe site, în variantă print screen, pentru a nu avea surprize ulterioare. De asemenea, să fim atenți și la zona de pachete suplimentare: plimbarea cu sania, focul de tabără, accesul la pârtiile de ski. Este de preferat ca acestea să fie clare de la început. Daca sunt incluse în pachetul oferit, să fie foarte clar explicitate, să nu ne trezim cu costuri suplimentare si să ne transformăm vacanța într-un coșmar care să coste mult mai mult decât ne-am astepta.

Totodata, este indicat să verificăm unitățile de cazare dacă sunt autorizate și pentru ce anume.

Neapărat trebuie să cerem un document fiscal și să nu ne bucuram că avem o reducere daca nu ni se elibereaza bonul, pentru că s-ar putea să avem surpriza ca la sfârșit să ne coste mai mult și să nu avem dovezi pentru o reclamație eficientă.

Citește și : Cum alegem echipamentul sportiv de iarna

În cazul excursiilor în străinătate, putem apela la o agenție din țară pentru a avea siguranța că știm pe cine să tragem la răspundere în caz de probleme. Există varianta și ca versiunea de rezervare online direct cu operatorul de turism să fie mai ieftină, mai ales pe teritoriul Europei unde avem Centrele Europene ale Consumatorilor (ECC) și, în caz că întâmpinăm probleme, putem apela gratuit la acestea pentru soluționarea unei sesizări.

Așa că… o vacanță rezervată și platită direct către operatorul de cazare reprezintă o varianta reală, bună si accesibilă pentru consumatori.

 

Sorin Mierlea – Președinte InfoCons

 

InfoCons – Organizație Europeană pentru Protecția Consumatorului și Promovarea Programelor și Strategiilor , membră cu drepturi depline în Organizația Mondială Consumers International , membra fondatoare a Federației Asociațiilor de Consumatori , avand Secretariatul General în București, Bd. Mărășești , nr. 127-129, sector 4, tel: 021/319.32.66, mail : secretariat@infocons.ro